Főmenü

Főoldal Fórum Szabályzat Chat

Világleírás

Leeras Világa Delron Fajok Kasztok Mágia Hitvilág Bestiárium és herbária Térképek Legendás Leerasiak

Súgó / Segítség

Kezdő Kalandoroknak Kreatív Kalandoroknak Karakterlap Struktúrák GY.I.K.

Egyéb

Alkotók Kockagurító

Oldal tetejére
<<< vissza

Törp

Magasság:

nő 120-140 cm, férfi 130-150 cm


Szemszín:

barna vagy fekete


Hajszín:

fekete, barna vagy vörös


Bőrszín:

fehér


Maximális életkor:

nagyjából 100


Hitvilág jelenleg:

A Kőből született Rothagar isten, a bányák ura. Felvilágiaknak többségében Lessandre


Általuk kedvelt fajok:

szilván, nimfa


Számukra semleges fajok:

ember, elf, félvér, cherub, goblin, mirimi


Kevésbé kedvelt fajok:

rakassa, ork


Lehetséges utód:

+törp=törp


Állapotosság időtartama:

10 hónap



A hitvilág természetesen csak az általános hitvilág, ezen kívül másban is hihetnek, de a többségük leginkább ebben hisz. A felsorolt fajok közül pedig lehet, hogy a te karaktered teljesen más fajokat kedvel vagy nem kedvel, ez csak az átlag, a leginkább megszokott tőlük.

A törpök a harciasak.
Apró, zömök, vehemens, és igencsak makacs teremtmények. Az a faj, ami sosem adja fel, és ha azt mondod, nem elég jó valamiben, akkor be kell bizonyítania, hogy ő már pedig azért is meg tudja csinálni, és addig próbálkozik is, amíg sikerül, vagy végleg el nem bukik.
Ragaszkodnak a régi hagyományokhoz, és mindenük a bányászat. Imádnak fémeket formálni, és híresek csodálatos fegyvereikről és páncéljaikról. Ők az egyedüli faj, amely képes megmunkálni az ardalint, hogy belőle ardentet készítsen, mely egy gyönyörű, könnyű, rendkívül erős és különleges fémötvözet.

Fontos!
A játszható Törp faj jelenleg a felszínen élő nép, amely már elhagyta a mélyvárosokat, Delronban, vagy a világ más részén él, és nincs kapcsolata a törp fővárosokkal. Tehát ha Te törpöt szeretnél, akkor sajnos magad is csak hírből ismerheted már, hogy mi lehet odalent.



Társadalom:

A törpöket nem igazán érdekli sem a többi nép politikája, sem a világban zajló ehhez hasonló dolgok, elvannak a maguk világában, és ha békén hagyják őket, akkor ők is békében maradnak. Ez persze többségében csak a fővárosaikban lakókra igaz, akik már kiköltöztek, főleg akik már régen, azok alkalmazkodtak az emberek világához. De azért vigyázni kell velük, mert nagyon önérzetesek tudnak lenni, és ha megbántod őket, akkor jobb ha a nyakadba veszed a lábaid!

Elfogadják, hogy emberek által irányított királyságban élnek, de próbálnak kimaradni mindenből, ami ehhez köti őket. Sosem felejtették el a régi bukásukat az emberekkel szemben, amikor azok Leerainra jöttek, és valahogy azóta sem tudnak teljesen megbékélni akkori vereségükkel.
A Három Birodalom királyán kívül a törpöknek is van egy vezetője, aki jelenleg a már ősz, de még igencsak erőteljes Zortag, a Bertugron házból. Nem csak úr, de nem is király, az ő rangja vikomt. Zortag vikomt a törpök fővárosában, Sziklamélyben lakik, és innen felügyeli külön a törpök életét és ténykedéseit. Fajuk múltbéli sérelmei ellenére, állítólag egészen jó viszonyt ápol Ragonek királlyal. A hagyományoktól eltérő, nyitottabb szemlélete miatt vannak törpök akik neheztelnek rá, de ettől eltekintve nagyon jól vezeti birodalmát.

A törpöknél egyébként egyenlőség van. A férfiak és nők is egyaránt harcolhatnak, dolgozhatnak, bányászhatnak vagy család fenntarthatnak. Az emberek szerint nincs is sok különbség külsőre sem e két nem között (habár a nőknek nincs szakálla), de a törp férfiak azért könnyen észreveszik, ha egy jó kis kerek törp asszonnyal van dolguk, akik általában igazi harcos amazonok, és nem hagyják magukat egykönnyen elcsábítani! Persze vannak köztük is karcsúbb leányzók, de egy átlagos törp férfinak kevésbé tetszenek a vézna, csenevész kis fogpiszkálók, mint a testesebb, teltebb asszonyok.



Öregedés:

Nagyjából ugyanolyan ütemben öregednek, mint az emberek, annyi különbséggel, hogy ők nem hagyományosan őszülnek, hanem fakulni kezd a szakálluk, hajuk színe, és fokozatosan válik hamuszürkévé, majd fehérré, az összes szál együtt. Valamint amíg az embereken hatvan év felett már jelentősen jelentkeznek az öregedés jelei – fáradékonyság, rossz fizikum, fájdalmas testrészek – addig a törpök ha őszek is, nyolcvan – kilencven éves korukig meglepően jól tartják magukat. Míg egy öreg ember élete alkonyán már inkább pihenne, egy törp ugyanúgy üti a vasat, vagy bestiák ellen harcol, mintha még ifjú lenne. Épp ezért kevés törp van, aki megéri vagy túléli a százat, legtöbben vehemensségükben csata közben vesztik el az életüket, vagy valami munkabalesetben, mert még kilencven évesen is hiszik, hogy ugyanolyan erősek és rettenthetetlenek, mint hajdanán.



Házasság:

Delronban és más, emberek irányította településeken már a legtöbb törp átvette az emberi hagyományokat. Ugyanúgy vannak köztük is, akik érdekből vagy kényszerből házasodnak, a törpöknél mégis rendkívül ritka a válás. Bizonyos szempontból sokan ezt is munkának tekintik, kötelességnek, és bizony kitartanak párjuk mellett, bármeddig és bármilyen helyzetben. Akár szerelemből, akár más okból kötötték össze életüket valakivel, onnantól kezdve az ő szemükben már ketten alkotnak egyet, és bár ők maguk sokszor panaszkodnak viccesen barátaiknak a másik felükről, ha más szól rájuk rossz szót, azon könnyen vérig sértődnek. A házastársak egymás közt ugyan sokat tudnak veszekedni, de másokkal szemben a végletekig támogatják párjukat, akár akkor is ha ők maguk sem értenek velük egyet.

Saját hagyományaik is csak néhány részletben térnek el az emberi megszokottól, bár már leginkább csak saját fővárosaikban követik őket. Ősi szertartásukhoz nincs szükség se hitbeli, se világi tisztségre, bármelyik ismerősük vezetheti az esküvőt, és amíg tanúkkal bizonyítani tudják hogy megtörtént, addig saját kultúrájukban ez teljesen törvényesnek minősül, bár egy ozrummal a legelfogadottabb. Tanúk pedig mindig vannak, a törpöknél az esküvők "mércéje" a létszám, de fontos hogy valóban ismerősöket, barátokat hívjanak meg, nem csődítenek össze boldog-boldogtalant. Ennek megfelelően elmaradhatatlan játék még a pár összeadása előtt ennek bizonyítása. A jegyeseket valamilyen emelvényre terelik ahonnan belátják a násznépet, és a szertartást vezető véletlenszerűen rábök a vendégekre, legalább az egyik jegyesnek tudnia kell az illető nevét és valami történetet is róla. Néhány hiba persze nem gond, de ha sokat nem tudnak megnevezni, akkor akár az egész ceremóniának vége lehet. Nem is lennének viszont törpök, ha nem innának közben, így a feladat egyre nehezebb, de persze a násznép is egyre elnézőbb.



Hit:

A modernebb, vegyes városokban vagy falvakban élő törpök általában már Lessandreban hisznek, de többnyire még ők is tisztelik Rothagar istent, a bányák urát, A Kovácsmestert. Az igazán régi vágású, röghöz kötött törpök viszont nem hajlandóak elfogadni az „emberi” hitet, még ha látják is, hogy lehet valóság alapja. Az ő fő hitük minden esetben megmarad a sziklánál, a vasnál, a földnél és a munkánál.
(A hit leírását itt találhatod: Hitvilág)



Mágia:

A Törpök viszonylag régóta ismerik a mágiát, de többnyire csak azokon a vonalakon kísérleteztek vele amire szükségük volt. Építészet, kovácsolás, bányászat, tűz és földmágia, ezeken a területeken jeleskedtek leginkább, és talán még a védelmező varázslatokban. Külön specialitásuk a rúnamágia, amit manapság már csak a legrangosabb, legtehetségesebb mágusaiknak oktatnak, kizárólag olyanoknak akik nem igazán hagyhatják el a fővárosokat, esetleg csak kifejezetten fontos eseményekre, vagy mint a vikomt testőrei. Nem engedhetik hogy a féltett kincsük kikerüljön a világ szeme elé, hogy az elfek vagy más népek tanulmányozhassák és ellophassák ezt a tudást. Vannak másfajta, nem törp varázsrúnák is, amikhez más népek is értenek, de a törprúna egyedi és utánozhatatlan, a legerősebb, amely bárhol a világon létezik.



Érdekességek:

A törpök még mindig nem szokták meg teljesen az erős fényt, vagyis a napfényt, így nem szeretik túlzottan. Éjszaka ugyan nem látnak jobban, mint az ember, de az alkonyi szürkület nem zavarja össze őket, hiszen a hazájukban is hasonló fényviszony van. Nagyon szeretik a gombákat, és azok a törpök, akik nem régen jöttek ki az égbolt alá, titkon olykor még mindig félnek a naptól, a holdtól és a viharoktól… meg attól, hogy egyszer majd belezuhannak az égbe.

A hegyek gyomrában élő nép számára sértő a viszonzatlan ajándék gondolata. Nem állhatják az alamizsnát, ha valaki ingyen ajánl valamit, az számukra olyan mintha azt sugallná felettük áll, és úgysem tudnának cserébe adni semmit. Ez a gondolkodás sok felszínen élő törpből kiveszett az évszázadok alatt, de vannak akik még ehhez tartják magukat.



Ajánlott Kasztok:

kardforgató, lovag, szerencsevadász, polgár, nemes, kereskedő



Faji bónuszok:

A törpöknek kifejezetten jó ösztöne van a harchoz. Közelharcban +7% módosítókat kapnak alap támadási és védekezési értékükre. (A karakterlapukon a módosított érték szerepel.) Jól bírják a bezártságot, a szűk helyeket.



Faji hátrányok:

Kurta lábaikkal valamivel kisebbet tudnak ugrani, mint a többi faj. Rossz úszók, és nem igazán bírják a hajók imbolygását, sokan még mindig idegenkednek a nagy és tágas szabad terektől.



Faj maximum elérhető tulajdonságai:
Tulajdonság Érték
Erő: Epikus (13)
Fizikum: Heroikus (12)
Ügyesség: Kivételes (10)
Agilitás: Nagyon Jó (8)
Gyorsaság: Kitűnő (9)
Intuíció: Rendkívüli (11)
Intelligencia: Rendkívüli (11)
Akaraterő: Legendás (15)
Karizma: Kivételes (10)


Ismert Történelmük:

Ősi írásokban szerepelnek utalások arra, hogy valaha a törpök is a felszínen éltek, de egy katasztrófa miatt a föld alá kényszerültek. Legelső városuk a legészakabban fekvő Hegykatlan volt, amely hihetetlen mélységekig nyúl már le a föld mélyébe. Sokáig ki sem merészkedtek a föld alól, de végül ismét nekiálltak felfedezni a felszínt, és 1000 körül megalapult az új városuk, Borongós Zug. Hegykatlan továbbra is létező, lakott város, de lényegesen kevesebb törppel, mint azelőtt. Inkább történelmi helyszín és bánya, mint nyüzsgő, virágzó város.

Borongós Zugban azonban nem találtak elegendő ércet, így még délebbre merészkedtek, s 1100 körül elkezdték megalkotni a mai fővárosukat, Sziklamélyt. Ma már egy föld alatti út is vezet a két város között, de míg Borongós Zug inkább csak lakóvidék, ahol leginkább kereskedelemmel, kovácsolással foglalkoznak a törpök, Sziklamély egy hatalmas és csodálatos, arannyal kikövezett bányavárossá vált, mélyen a hegy gyomrában, a jelenben Zortag Bertugron vikomt vezetésével. Erről a három mélyvárosról nem sokat tudni, senkit sem engednek le, fent pedig kínosan ügyelnek rá hogy ne beszéljenek a titkaikról. A kiköltözött törpöket is köti az eskü és a hagyomány, sőt, akik már egy-két generációt eltöltöttek a mélyvárosokon kívül, azok el is feledték a titkaikat, a megőrzésük érdekében nem adták tovább gyermekeiknek.

Egyetlen kivétel van csupán ahova más is beteheti a lábát, Sziklamély elővárosa, ami már a föld alatt fekszik, de lényegesen közelebb a bejárathoz, mint a fővároshoz. Ide leengedik a többi népet is, de árgus szemekkel figyelik minden lépésüket, és innen mélyebbre már csak törpök mehetnek, ők is csak a hovatartozásukat bizonyító papírok bemutatásával.

A nagy háborúkból azért a törpök is kivették a részüket. Olyannyira, hogy az első nagy háborúban végül Mennydörgő Horgas (A Mennydörgő egy ragadványnév, nem ez volt a családneve), a törpök akkori vezére vívott meg az Altosról érkező hódító emberek bajnokával. Rasea királya, Namon nem volt elég bátor hogy maga menjen a megmérettetésre, nem is hősiességéről volt híres, maga helyett inkább Cassidian-t jelölte. Horgas maga is nagy harcos volt, sokáig kétesélyes volt a küzdelem, de végül Cassidian nyert, ezzel örökre belevésve a nevét a történelembe. A második nagy háborúba, mint az elsőbe is, a törpök csak valamivel a többi faj után léptek be, de seregük itt is kiemelkedő eredményeket ért el, azonban még így is vesztésre álltak a Rakassákkal és orkokkal szemben. Ha az orkok nem lázadtak volna fel, jó eséllyel Leerain népe vesztette volna el a háborút.

A háború után néhány száz évvel kezdtek el először kiköltözni törpök a mélyvárosaikból, ám kevesen voltak akik ne érezték volna magukat rendkívül kényelmetlenül az ég alatt. Ritkaság számba ment ha valahol egy törp, pláne ha egy egész törp család lakott. Jelentősebb kitelepülésekről csak a Rakassa háború után beszélhetünk, ekkor is leginkább csak Delronba költöztek, és később onnan szórodtak szét a világba.

A két sárkányvészt ők szerencsésen megúszták, Raggatherion elől visszamenekültek a mélybe, Morgerdreine pedig Delronban pusztított.

Kereskedelmük ma főként az érceken és a kovácsolt dolgokon alapul, valamint a törpök mélyvárosai az egyetlen helyek ahol Ardent felszerelések készülnek, de bár ezeknek az ára kiemelkedően magas, túlságosan ritka ahhoz hogy a gazdasági szerepe jelentős lenne. Jelenlegi vezetőjük Zortag Bertugron vikomt, és Sziklamély a fővárosuk.



<<< vissza
© Leeras Legendája 2018-2023 │ Minden jog fenntartva.
Általános felhasználási feltételek